
Lecz z drugiej strony patrząc – przybliżenie nieznanych dotąd pojęć części uczniów z pewnością otworzy oczy na problematykę, o której mogli wcześniej nie mieć pojęcia. Program przewiduje, że po zajęciach z tego przedmiotu, młodzież będzie bogatsza o wiedzę na tematy gospodarcze i ekonomiczne. Poznają najpierw lepiej samych siebie, swój charakter, podejście do życia, później poznają tematy związane z codziennym życiem w państwie, które znają z własnego doświadczenia, ale i te, z których mogą sobie dotąd zupełnie nie zdawać sprawy: funkcje pieniądza , płacenie podatków, „bezpłatne” instytucje państwowe, działanie banków i innych instytucji finansowych. Na pewno znajdzie się także miejsce na pogadankę o gospodarowaniu domowym budżetem i o rozważnych sposobach oszczędzania pieniędzy.

Kiedy wejdziesz na pełen tekst (http://www.tuv.com/poland/pl/weryfikacje-nadzory-i-inspekcje-obiekt%C3%B3w-budowlanych.html), zobaczysz, że ma pokrewne informacje na omawiany temat – te dane pochłoną Cię totalnie.
Czym są faktury VAT, kto jest płatnikiem VAT-u, a które instytucje są z jego płacenia zwolnione. Następne pojęcia powiązane są z różnymi formami zatrudnienia, typami umów i objaśniają takie pojęcia, jak przykładowo: umowa o pracę, umowa zlecenie, kontrakt (zobacz zasilek opiekunczy) menadżerski, umowa franczyzowa itp. Wygląda na to, że same zajęcia wydają się być bardzo przemyślane i na pewno poszerzają wiedzę na kluczowe tematy, ale bardzo dużo zależy od tego, jak będą prowadzone i czy młodzież otrzymuje suche fakty i wielką listę definicji do wkucia, typu „faktury VAT”, „umowa franczyzowa”, „podatki”, czy może będzie zdobywać wiedzę w sposób aktywny, zapamiętywać ją na długo, a potem będzie jej używać w dorosłym życiu.