Public Relations – czym to jest? Jakie posiada cele oraz najbardziej istotne działania?

Public relations, a więc w wolnym tłumaczeniu „relacje publiczne”, jest to w pełni świadome dopieszczanie stosunków z otaczającym nasze osoby światem – jest ono zaplanowane oraz konsekwentnie prowadzi do pozyskania coraz to bardziej powiększającej się liczebności klientów, zwolenników, czy też popleczników, a najwspanialej wszystko to w jednej osobie.

Wspomniane „relacje publiczne” poza powyższym, mają swoje już określone cele a także działania, na temat których to będzie niniejszy felieton.

Rękawice robocze, odzież robocza

Autor: ZoofyTheJi
Źródło: http://www.sxc.hu
online

Źródło: pixabay.com
Nasz dzisiejszy temat, a więc napomknięte wyżej public relations, ma kilka konkretnych celów, które to na dodatek posiadają swoje własne uzupełnienia.

Poszukujesz dodatkowych materiałów na omawiany tutaj temat? To nie problem, po prostu wejdź dalej (https://toc.org.pl/o-toc/slownik-toc/) a przekonasz się, że to było bardzo proste.

Wśród tego jednakże wyróżnimy trzy standardowe cele, takiego typu jak: Pierwsze – Cele strategiczne (które to dotyczą dokładnie zarządzania wizerunkiem, relacjami oraz problemami, które to maja możliwość się „zazębiać”, wpływając na siebie nawzajem); 2. Cele organizacyjne (są one zwykle przypisywane grupom docelowym, które to są powiązane z konkretnym elementem celów strategicznych – prowadzą one do wyodrębnienia tak nazywanych „celów operacyjnych”, które są często nazywane też „funkcjami”).

Dzisiaj niełatwo o dobre i wiarygodne omówienie (http://pischool.pl/kontakt/) w kontekście opisywanej problematyki, jednak jeżeli chcesz takie zobaczyć, to zwyczajnie wejdź na ten link!

No i 3 punkt – Zadania (w rzeczywistości nie da się utworzyć jakiejś konkretnej list zadań, albowiem jest to uzależnione od kilku czynników, takich jak choćby: określona sytuacja w danej organizacji, a także jej typ celu zwanego „operacyjnym”).

Co zaś dotyczy działań public relations, no to jest ich parę, a pośród nich wynajdziemy: publicITy (czyli „media” relations), corporate identity (a więc w swobodnym przetłumaczeniu „tożsamość korporacji”), tak przezywane public affairs, czy też community relations (a więc „relacje społeczności typowo lokalnej”), relacje z mediami, czy lobbing itd.