Na jakich klientów nastawiony jest tzw. marketing powiązań?

Doskonale rozumiemy, że typowe postaci reklamy nie dają zbyt wygodnych dla nabywców możliwości wypowiedzenia ich opinii o oferowanym w typowy sposób produkcie. To prawda, że co poniektóre spółki zatrudniają tzw. telemarketerów bądź proszą o uzupełnienie krótkiej ankiety, lecz nie jest to zbyt wygodne dla większej części klientów.
Dlatego też specjaliści ds. reklamy zaczęli stosować odmienną postać kontaktu ze swymi potencjalnymi albo obecnymi nabywcami.

Doszli mianowicie do wniosku, że najbardziej efektywną formą sprzedawania wielu różnych towarów lub świadczeń jest bezpośredni kontakt z konkretnym odbiorcą. Tak właśnie funkcjonuje tzw. marketing relacji, zatem inaczej temat ujmując marketing związków. Najważniejszym aspektem takiej formy jest nawiązywanie oraz późniejsze posiadanie ścisłej więzi z danym klientem. Wspomniany rodzaj reklamy jest z zasady nastawiony na utrzymywanie relacji z istniejącymi odbiorcami. Łatwiej jest przecież zapytać o ocenę kogoś, kogo już znamy niż starać się o nowego odbiorcę, który być może jest już przywiązany do towarów wyprodukowanych przez konkurencję.
szkolenie

Autor: David Brewer
Źródło: http://www.flickr.com
Można by więc wykorzystać lojalność obecnego klienta i troszczyć się o jego korzystną o konkretnej korporacji opinię. Wtedy okaże się to dla reklamującej się firmy o wiele mniej kosztowne niż walka o nowego odbiorcę.

Zadowolony obecny klient praca tajemniczy klient opinie będzie prawdopodobnie polecał należące do nas towary albo świadczenia swoim przyjaciołom. Ci z kolei będą potencjalnie powtarzać tego typu schemat. To zaś może przynieść firmie znaczące korzyści.